یکی از مهم ترین دغدغه اکثر مشتریان انتخاب بهترین سنگ نما است. جهت پاسخ به این سوال جوانب مختلفی باید مورد بررسی قرار بگیرد. حال اگر منظور دوام سنگ در ارتفاع باشد می توان گفت بهترین سنگ، سنگ تراورتن است که به علت تخلخل بالایی که دارد، چسبندگی آن به نما بالا می باشد. البته در شهرهایی مانند مشهد از سنگی مانند گرانیت نیز با تخلخل پایین به صورت خشک در نما استفاده می کنند. امروزه استفاده از روش نصب خشک سنگ نما در کشورهای دیگر به علت مزایایی که دارد به میزان زیادی استفاده می شود. که از رایج ترین آن ها که در ایران نیز مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از چسب مگاپوکسی می باشد.

با این وجود امروزه استفاده از سنگ هایی مانند لایمستون نیز  به علت اینکه از نظر اقتصادی به صرفه است، روبه افزایش است زیرا این سنگ ها سطحی یکدست و روشن مانند سنگ های تراورتن دارند اما کیفیت و جنس سنگ های تراورتن را ندارند. سنگ های لایمستون جذب آب بالایی دارند اما با استفاده از موادی مانند نانو می توان تا حدودی از آن در برابر رطوبت محافظت کرد.

دیگر عوامل تاثیرگذار در انتخاب بهترین سنگ نما نیز عبارتند از: آب و هوای شهر موردنظر،میزان بودجه موجود، محدودیت های تعیین شده از طرف شهرداری و..

شما می توانید جهت دریافت اطلاعات کامل در این زمینه با شماره 03133881111 تماس گرفته و سوالات خود را از کارشناسان ما بپرسید.

هنگام خرید سنگ باید به چند نکته توجه کافی داشته باشیم:

1. اینکه دقت کنیم بافت سنگ سالم و بدون شکستگی باشد یا اصطلاحا سنگ کرمو نباشد. زمانی که سنگی دارای خلل و فرج زیادی باشد اگر در حمل و نقل و جابه جایی خرد شکسته نشود حتما در هوای سرد و یخبندان متلاشی می شود.

  1. تا جایی که می شود سعی کنید سنگ هایی را انتخاب کنید که رگه های کمتری داشته باشد زیرا رگه ها از جنس ناخالصی هستند و موجب کاهش استحکام سنگ می شوند.
  2. نکته آخر توجه به جذب آب سنگ می باشد. سنگی را انتخاب کنید که جذب آب کمی داشته باشد زیرا در هنگام یخبندان آب به زیر سنگ می رود و به مرور زمان موجب ترکیدن آن می شود.

اجرای نمای رومی در ابتدا در سال 95 در شهر قم ممنوع شد و پس از آن رفته رفته در شهرهای دیگری مانند تهران نیز در حال اجرا می باشد. البته نحوه اجرای این طرح شهرهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. به گونه ای که به عنوان مثال در اصفهان به صورت تلفیقی است و یا در تعدادی از شهر ها نیز اگر در همه قسمت های نمای ساختمان هم سنگ استفاده شود ممنوعیتی ندارد ولی نباید رومی باشد که البته این مشکل نیز با پرداخت جریمه حل شدنی است. در خیلی از شهرها نیز هنوز این طرح اجرا نشده و هیچ مشکلی برای اجرای این طرح وجود ندارد.

حال در پاسخ به سوال بعدی باید گفت معماری رومی هیچ تفاوتی با معماری اسلامی ندارد و هیچ کدام جای معماری کهن و اصیل ایرانی را نمی گیرند.

عوامل مختلفی موجب افزایش قیمت این سنگ ها شده است که مهمترین آنها کیفیت بالا و جنس خوب آن ها می باشد که منظور از کیفیت بالا استحکام و ساب پذیری بالای آن ها است.

البته برند شدن و در بورس بودن این سنگ ها از نظر رنگی نیز تاثیر بسزایی در افزایش قیمت آن ها داشته است.

در واقع پاسخ این سوال هیچ کدام است. زیرا بهترین گزینه برای نصب سنگ در ارتفاع سیم گالوانیزه است. سیم گالوانیزه سیم هایی است با رنگ نقره ای که حتما هم باید گرمادیده باشند.

دقت کنید به هیچ وجه از سیم مفتول استفاده نکنید زیرا به مرور زمان زنگ زده و موجب رنگ گرفتن سنگ می شود. راجع به گیره پروانه ای نیز در واقع این گیره ها تحمل وزن سنگ را نداشته و جهت نصب کاشی استفاده می شود. هم چنین توانایی محکم شدن در جای خود را نیز ندارند.