سنگ تیشه ای لایبید یکی از پرمصرف ترین سنگ های این نوع فرآوری است که باتوجه به مشخصه های فیزیکی اش از مقاومت ودوام بسیار بالایی در شرایط آب و هوایی سرد دارد . سنگ تیشه ای موارد کاربرد بسیاری برای محوطه سازی دارد و باتوجه به پرداختی که بروی آن انجام می شود ، سطح زبری برای آن حاصل می شود که بسیار مناسب برای کف پوش بخش های بیرونی می شود .سنگ یک تیشه ای ، دوتیشه ای ، تیشه چپ و راست ، تیشه کلنگی ، تیشه الگویی از انواع مدل سنگ تیشه ای است . برای توضیحات بیشتر در این رابطه ، خواندن مقاله سنگ تیشه ای خالی از لطف نیست .

پیش از خواندن این مقاله شما را به دیدن ویدیو زیر که در آن به بیان نکات مهمی راجع به سنگ تیشه ای لایبید پرداخته ایم، دعوت می کنم. 

مشخصات کلی سنگ چینی لایبید

درمنطقه سمیرم استان اصفهان ، سنگ بادوامی استخراج شد که دارای زمینه اصلی سفید و کانی های رنگی خاکستری متمایل به آبی و مشکی است . تراکم رنگ ها موجب پیدایش سورت های گوناگونی از این سنگ شده است . در برخی سورت ها شاهد هاله های ابروبادی و در گونه ای دیگر خطوط طوسی رنگ و منظم . سورت دیگری هم از این سنگ وجود دارد که بسیار شبیه به نمونه وارداتی خود است ( چینی پاندا ) . چینی لایبید با توجه به تراکم مولکولی زیاد ، علاوه بر مستحکم بودن ، ساب پذیری خیلی خوبی هم دارد . از آنجایی که این سنگ دارای هاله و نقش های مختلفی است ، بوک مچ فورمچ های بینظیری از آن فرآوری می شود که برای دیوار و کف قابل اجراست .

باتوجه به اینکه کریستال چینی لایبید سنگ طرحدار و نسبتا شلوغی است ، استفاده از تایل آن به اندازه ی اسلب آن چندان رایج نیست ، مگر اینکه آن را به صورت تیشه ای فرآوری کنند که دراین صورت برا ی پله وکف پوش محوطه ، پای دیوار ( سنگ ازاره ) ، قرنیز و یا نمای ساختمان به کار می رود . این زبری سطح ، خصوصا در مواقع بارندگی ، از لغزش و سرخوردن پیشگیری می کند 

سنگ چینی لایبید
چند نمونه از سنگ های چینی لایبید

سنگ تیشه ای لایبید باتوجه به ویژگی ها که دارد بهترین انتخاب برای کفپوش محوطه های شلوغ و پرتردد و فضای باز است .  

سنگ کف محوطه

 

از جمله کاربردهای آن :

تخلخل وجذب آب کم ، استحکام بسیار ، مقاومت بالا در برابر فشار ، سایش ، سرما و گرما و بارندگی ها از جمله ویژگی های سنگ چینی لایبید است که آن را به سنگ محبوبی برای داخل وخارج ساختمان تبدیل کرده است .  

  • انواع میز و کانتر ، سنگ جزیره ، اپن
  • کف یا دیواره های سرویس های بهداشتی ، آشپزخانه ، اتاق خواب ، سالن و ..
  • سنگ پله
  • نما
  • درپوش سنگی و جداول
سنگ کفپوش محوطه میدان امام

 

تمامی سنگ های تیشه ای بعد از پرداخت سطحشان ، زمینه روشنتری پیدا می کنند و اگر طرح شلوغی داشته باشند ، کمتر به چشم می آید . این پرداخت یکی از کهن ترین نوع فعالیت بشر برای قابل مصرف نمودن سنگ بوده که انجام داده اند . امروزه عمل تیشه کردن سنگ به صورت دستی یا ماشینی انجام پذیر است .  در نوع ماشینی ، تعداد سنگ بیشتری در زمان کمتر تهیه می شود و سنگ فرآوری شده روشن تر است . اما به لحاظ قیمت سنگ تیشه ای دستی بخاطر مشقت بیشتر و زمان بر بودن ، هزینه بیشتری دارد .

برای سنگ تیشه ای لایبید  ، بیشتر تقاضای بازار برای نوع ماشینی است و برای سنگی مثل مرمریت تیشه ای لاشتر ، تیشه ی دستی موردپسندتر است . لازم به ذکر است که هرسنگی قابلیت پذیرش تیشه شدن را ندارد و بسته به جنس و تقاضای آن ، این نمونه فرآوری انجام می شود .  از دیگر سنگ های تیشه :

  • مرمریت تیشه ای گندمک با زمینه ی روشن کرمی که به نوبه خود از پرفروش ترین های تیشه ای مرمریت به شمار می رود .
  • مرمریت تیشه ای سمیرم که زمینه بسیار روشنی دارد ولی جذب آب بالایی دارد .
  • مرمریت تیشه ای هرسین ، مرمریت تیشه ای پرطاووسی از دیگر سنگ های تیشه ای موجود در بازارند .

قیمت سنگ تیشه ای لایبید

از آنجایی که تیشه کردن سطح نسبت به ساب و چرمی ارزان تر است ، بنابراین قیمت سنگ تیشه لایبید نسبت به صیقلی و خصوصا بوک مچ فورمچ آن کمتر است . قیمت سنگ تیشه ای لایبید ارزان تر از تیشه ای گندمک و هرسین و کمی گرانتر از تیشه ای لاشتراست .

جهت خرید واستعلام قیمت سنگ تیشه ای لایبید با کارشناسان ایران اسلب تماس بگیرید .

03133881111        09135595990

2 فکر در مورد “ سنگ تیشه ای لایبید

  1. ارشان گفت:

    سلام.عالی من شخصا تشکر میکنم.البته اگر قیمتها را اعلام کنید هم خوب است.هر چند شاید کار شما نباشد..سپاس

    1. زهرا هارونی گفت:

      با سلام ممنوون از حسن نظر شما
      تا یکماه آینده قیمت بروز شده تمامی سنگ ها در سایت قرار خواهد گرفت .
      اگر تمایل به خرید و استعلام قیمت دارید ، لطفا شماره تماس خود را قرار دهید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند . یا اینکه با شماره های ۰۹۱۳۱۱۵۱۰۰۲ یا ۰۳۱۳۳۸۸۱۱۱۱ تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *