یکی از مهم ترین دغدغه های همیشگی اکثر افراد جامعه خرید و بالطبع خرید صحیح انجام دادن است. در واقع خرید صحیح به خریدی گفته می شود که هم از لحاظ کیفیت و قیمت و هم از نظر شرایط و نحوه پرداخت، در مطلوب ترین حالت ممکن باشد. جهت دستیابی به این امر ، رعایت نکات زیر حائز اهمیت است:

  • داشتن آگاهی کامل از محصول موردنیاز: در هنگام خرید باید بدانیم چه محصولی توانایی برطرف کردن نیازها و انتظارات ما را دارد.
  • آگاهی از میزان کیفیت محصول موردنظر براساس انتظارات خود
  • تعیین قیمت یا بودجه در نظر گرفته شده:بودجه در نظر گرفته شده باید با کیفیت موردنظر و انتظارات ما از محصول تا حدودی همخوانی داشته باشد.

نحوه پرداخت نیز بستگی به توانایی مذاکره هنگام خرید و یا شرایط فروشنده دارد و براین اساس نیز تعیین می شود. اما سه نکته بالا از اهمیت بالاتری برخوردارند.

جهت انجام صحیح سه نکته اول نیاز به دریافت اطلاعات مفید و مناسب درکنار کسب تجربیات کافی است. به همین خاطر جهت کسب اطلاعات لازم در خرید هر محصولی می توان به صاحب نظران و فعالین خوش نام همان حیطه مراجعه کرد.

حال امروزه با در دست داشتن تنها یک گوشی هوشمند و سرچ در فضای اینترنت می توان به راحتی با مطالعه چند مقاله کوتاه اطلاعات بسیار خوبی راجع به محصول موردنظر خود کسب کنیم. در خرید سنگ نیز، می توانید با سرچ در فضای مجازی و مطالعه مقالات مختلف در زمینه انواع سنگ های ساختمانی اطلاعات خوب و مفیدی بدست آورید که این کار اولین اقدام در راستای نیاز سنجی بوده و از مهم ترین مزایای فضای مجازی به شمار می رود.

با توجه به مطالب بالا، مزایای خرید اینترنتی را می توان به صورت زیر بیان کرد.

مزایای خرید اینترنتی سنگ

به طور کلی عوامل مختلفی در این روش موجب سهولت فرآیند خرید سنگ شده که شامل موارد زیر می باشند:

صرفه جویی در زمان و هزینه

امروزه مشاغل مختلف در تمام دنیا با به کارگیری فضای مجازی به فرآیند خرید و رفع نیاز انسانها سرعت بخشیده اند. به این ترتیب می توان به مدیریت زمان که اصل بسیار مهمی در صرفه جویی هزینه ها است، به راحتی دست یافت.

به این صورت که پس از نیاز سنجی و مشاوره در ارتباط با محصول موردنظر، دیگر نیاز به طی مسافت طولانی و جستجوی تامین کننده موردنظر نمی باشد؛ به راحتی می توان با سرچ در فضای اینترنت به تمام موارد بالا دست یافت.

حال در زمینه خرید سنگ استان اصفهان و به خصوص شهر اصفهان با دربرداشتن سه منطقه ویژه اختصاصی فرآوری سنگ و با فعالیت نزدیک به سه هزار واحد سنگبری در مجموع این سه منطقه به قطب صنعتی فرآوری سنگ در ایران تبدیل شده است؛ به گونه ای که کوپ های استخراج شده از معادن سراسر کشور جهت انجام فرآوری های لازم به این واحدهای انبوه فرآوری کننده سنگ ارسال می شوند.

بنابراین می توان گفت بهترین خرید، زمانی اتفاق می افتد که بتوان در این منطقه حضور یافت و از مزایای حضور این حجم از واحدهای فرآوری کننده بهره برد. اما در این صورت شما علاوه بر تحمل رنج و سختی سفر از محل پروژه یا ساختمان خود به این مرکز، با حجم انبوهی از کارخانه های فرآوری کننده روبرو می شوید که زمان زیادی را نیز باید صرف جستجو محصول موردنظر خود تنها تعداد مختصری از این کارخانه ها باید کنید. (در واقع جستجو بین تمام کارخانه های فرآوری کننده کاری غیرممکن است.)

به این ترتیب به جرات می توان گفت این اقدام از روز قبل از حرکت تا فردای برگشت چیزی حدود سه روز کاری شما را به خود اختصاص می دهد. همچنین جهت رفع مشکلاتی که گاها پس از خرید به وجود می آید، نیاز به حضور مجدد و صرف زمان و هزینه مضاعف است که از سرعت ساخت و ساز می کاهد.

در صورتی که در خرید اینترنتی سنگ، شما می توانید بدون حضور در محل و با صرف کمترین زمان و هزینه محصول موردنظر خود را انتخاب کنید.

سهولت در دریافت اطلاعات و مشاوره های لازم

یکی دیگر از مشکلاتی که در خرید حضوری سنگ وجود دارد کمبود اطلاعات خریدار در زمینه خرید به صرفه ترین سنگ هم از لحاظ قیمت و هم کیفیت می باشد. این اطلاعات شامل موارد مختلفی مانند شناخت انواع سنگ های ساختمانی، آگاهی از تفاوت های میان سنگ های با ظاهر مشابه، ابعاد سنگ مناسب پروژه و …می باشد. قبول کنیم که انتخاب سنگ مناسب در میان انبوهی از سنگ های با ظاهر مشابه و ابعاد یکسان در صورت نداشتن آگاهی لازم، کار بسیار دشواری است. این ناآگاهی در کنار سختی ها و خستگی های مسیر می تواند در انتخاب شما تاثیرات منفی داشته باشد و موجب شود که انتخاب مناسبی انجام نشود.

به همین خاطر خریدار علاوه بر این که دچار سردرگمی و استرس می شود؛ ممکن است خرید موفقی هم نداشته باشد و پس از خرید با مشکلاتی در ساختمان خود مواجه شود.

در صورتی که در خرید اینترنتی سنگ، پس از کسب اطلاعات و تحقیقات کافی و یا حتی دریافت مشاوره آنلاین و برقراری ارتباط زنده با کارشناسان این زمینه و مشاهده دسته سنگ موردنظر خود می توانید در همان محل پروژه(یا استان محل سکونت خود) این اطلاعات را با افراد مختلف و یا کارشناسان دیگر در میان گذشته و مورد همفکری قرار دهید تا به راحتی سنگ مناسب پروژه خود را از نظر کیفیت و قیمت،در همان محل پروژه انتخاب کنید. در صورتی که در خرید حضوری امکان انتخاب سنگ مناسب و همزمان مدیریت پروژه و انجام دیگر مسئولیت های خود را ندارید.

امکان بررسی و جستجوی محصول موردنظر پیش از خرید

در این روش شما می توانید به راحتی محصول مورد نظر خود را از قسمت فروشگاه سایت موردنظر خود سرچ کرده و پس از مقایسه قیمت و کیفیت سنگ های ارائه شده، سنگ موردنظر خود را مطابق با سلیقه و بودجه خود انتخاب کنید.

امکان مشاهده نظرات و تجربیات دیگران

با استفاده از این روش شما به راحتی می توانید از تجربیات و نظرات دیگران راجع به انتخاب محصول مورد نظر خود استفاده کنید. در صورتی که در خرید حضوری این امکان وجود ندارد.

دسترسی 24 ساعته به کارشناسان فروش

در خرید اینترنتی سنگ، شما در هر ساعتی از شبانه روز می توانید با کارشناسان ما به روش های مختلفی ارتباط گرفته و اطلاعات موردنیاز خود را دریافت کنید.

همچنین با توجه به اینکه نزدیک به دو دهه است که خریداران سنگ ایران که از کشورهای مختلف مانند کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای غرب ایران و آسیای میانه و یا تعدادی از کشورهای اروپایی و یا اروپای شرقی هستند؛ خریدشان  را به صورت حضوری و از نزدیک در کارخانه فرآوری کننده انجام نمی دهند بلکه در قدیم با توجه به مذاکرات و نمونه سنگ ارسال شده و امروزه نیز با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات به صورت اینترنتی و غیرحضوری انجام می دهند. پس با این تفاسیر می توان گفت این کار میان دو شهر بسیار راحت تر امکان پذیر است.

البته نمی توان منکر این شد که مشکلاتی نیز در این نوع خرید وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

معایب خرید و فروش اینترنتی سنگ

شاید یکی از رایج ترین مشکلاتی که خریداران در خرید اینترنتی سنگ با آن مواجه اند مطابقت نداشتن سنگی که پیش از خرید عکسش به آنها نشان داده شده و یا نمونه اش برای آنها ارسال شده، با باری که در نهایت برایشال ارسال می شود. این اعتراض حق مسلم خریداران است. زیرا این گونه اقدامات و اتفاقات معمولا توسط یک سری افراد همکارنما که به دنبال نام خوشی از خود جهت همکاری های بلند مدت نیستند و تنها به سود کوتاه مدت خود می اندیشند؛ رخ می دهد.

حال ما در ایران اسلب تدابیری را جهت اعتمادسازی اندیشیده ایم که شامل موارد زیر می باشد:

  • مورد اول مذاکرات اولیه ای است که پیش از خرید با مشتریان انجام می شود. این مذاکرات به منظور دستیابی به یک توافق و نقطه نظر یکسانی در رابطه با محصول مورد نظر انجام می شود و از خریداران محترم می خواهیم حتما زمان کافی جهت انجام این مذاکرات بگذارند، تا اطلاعات دقیقی بدست آورده و بتوانند انتخاب صحیح و درستی انجام دهند.
  • ارسال عکس و فیلمی است که ضمیمه مذاکرات اولیه برای خریداران محترم فرستاده می شود.
  • علاوه بر این شما می توانید به صورت لایو و زنده با کارشناسان ما در کارخانه ارتباط برقرار کرده تا دسته سنگ موردنظر خود را مشاهده کنید و از کیفیت آن ها اطمینان حاصل کنید.
  • البته در صورت تمایل امکان ارسال نمونه سنگ، در گروه ایران اسلب وجود دارد و شما می توانید بافت و طرح و رنگ سنگ موردنظر خود را از نزدیک مشاهده کنید.

همچنین انعقاد قرارداد به صورت غیرحضوری و از راه دور با خریداران محترم به راحتی امکان پذیر است که در آن همه موارد مورد نیاز اعم از تمامی نکات خرید و اقدامات لازمی که در صورت رعایت نکردن قول و قرارهای ذکر شده در قرارداد باید انجام شود؛ ذکر شده و به صورت یک قراداد معتبر در اختیار طرفین قرار می گیرد. به این ترتیب نگرانی ها و مشکلاتی که در خرید اول ممکن است وجود داشته باشد در خریدهای بعدی از بین رفته و اعتماد کافی به این مجموعه بوجود می آید.

در نهایت نیز در زمان بارگیری با برقراری ارتباط زنده با خریداران، آن ها را در جریان تمامی امور و کیفیت بار ارسالی خود قرار می دهیم.

البته بررسی نمونه پروژه های انجام شده توسط ایران اسلب نیز می تواند به شما در این زمینه کمک کرده و اعتماد شما را به این مجموعه جلب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *