سنگ جزء متریال گران بهایی است که از آن می توان برای کاربردهای مختلفی در صنعت ساختمان بهره برد. یکی از این موارد، ساخت محصولات دکوراتیوی چون روشویه های سنگی است. از این روشویه های لوکس برای سرویس های بهداشتی ساختمان های لوکس مسکونی، ویلایی، تجاری، هتل ها، رستوران ها و… استفاده می شود. با وجود آن که تنوع این روشویه ها زیاد است، اما قابلیت سفارشی سازی هم دارند.

انواع روشویه های سنگی

روشویه های سنگی انواع مختلفی دارند که در قیمت نهایی آن ها نیز تاثیرگذار است. مثل روشویه های سنگی همراه با آینه یا روشویه های پایه دار. جنس پایه می تواند ازسنگ یا فلزهایی چون مس، استیل و… باشد. نمونه دیگر روشویه ها نوع کمد دار آن است که ازجنس pvc  هستند و تنها کاسه روی آن از سنگ طبیعی است. این مدل نیز جز پرطرفدارترین هاست و قیمت نسبتا بهتری دارد. این کاسه ها درشکل های هندسی مختلفی مثل دایره، مستطیل، بیضی وحتی درشکل های ناموزون تولید می شوند. اما فرم دایره ای شکلش در کشور ما متقاضی بیشتری دارد.

روشویه مدرن سنگی

نوع ساب (معمولی و براق)، سبک طرح ( مدرن، فانتزیو…)، نوع سنگ یا دیگر متریال مصرفی از دیگر مواردی هستند که بر نوع و ظاهر روشویه ها تاثیرگذارند. البته مدل روشویه ها به همین جا ختم نمی شود. چراکه هنرمندان خوش ذوقی هستند که با طراحی های خلاقانه، آثاری منحصربفرد می سازند که حس طبیعت را به زیبایی القا می کنند.

انتخاب روشویه

آنچه درنگاه اول برای انتخاب روشویه اهمیت دارد مقدارفضای دراختیار است. مثلا در فضاهای بزرگ، بسته به نیاز می توان از روشویه های دوقلو استفاده کرد و یا اینکه از طرح هایی متفاوت و خلاقانه چون تصاویر بالا استفاده کرد. اما برای فضاهای کوچک انتخاب کمی محدودتر است و اغلب نوع کابینت دار یا پایه دار آن انتخاب می شود. در خرید روشویه باید به عمق مناسب کاسه (جهت جلوگیری از پاشیدن آب به اطراف) وجنس سنگ مصرفی ( داشتن حداقل میزان جذب آب ولک پذیری ) توجه داشت.

سنگ های مصرفی درساخت روشویه

ازانواع سنگ ساختمانی همچون: سنگ مرمریت، مرمر( اونیکس )، کریستال ( چینی )، گرانیت، سنگ صابون وبازالت می توان در ساخت روشویه استفاده کرد که در ادامه به آن ها پرداخته ایم.همچنین طرح روی آن نیزمی تواند برحسب سفارش مشتری حکاکی شود. بنابراین هیچ محدودیتی درانتخاب طرح، رنگ وجنس وجود ندارد و همه چیز می تواند مطابق سلیقه شما باشد.ساخت این روشویه های لوکس نیز به دو روش دستی یا ماشینی ( CNC  و واترجت ها ) انجام می شود که نوع دست ساز آن قیمت بیشتری خواهد داشت.

روشویه سنگی طوسی ابی

روشویه های سنگی مرمریت متداول ترین نوع روشویه های بازار

به طورمعمول استفاده ازسنگ های نرم بری چون مرمریت برای این کار رایج است. مرمریت ازجمله سنگ هایی است که تنوع زیای دارد و دست معماران را برای طراحی باز گذاشته است. معمولا برای ساخت روشویه های مرمریت از سنگ های مشکی، کرم و قهوه ای استفاده می شود. وجود رگه های طلایی وسفید در برخی از این سنگ ها ( مثل مشکی نجف آباد، مرمریت لاشتر، دهبید اسپایدر، گلدن بلک و… ) زیبایی خاصی به این روشویه ها می دهد که ست کردن رنگ این رگه های با شیرآلات و وسایل دیگر، نمای لوکسی به حمام و دستشویی می بخشد. تنها نکته ای که درخصوص مرمریت های باید رعایت کرد، مقاومت پایین این سنگ ها دربرابر مواد وشوینده های اسیدی است که موجب کدر شدن سطح سنگ می شوند.
روشویه مرمریت مشکی

روشویه سنگ مرمر ( اونیکس )

نوع دیگر سنگ های مصرفی مرمر است که لطافت و ظرافت آن به خوبی قابل حس است. ازجمله ویژگی های منحصربفرد آن، بافت رگه دارهمراه با قابلیت عبور نور است. درخشندگی وشفافیت بی نظیر سنگ مرمر حتی بدون نورپردازی هم تحسین برانگیز است. از سنگ مرمر علاوه براستفاده در بخش های مختلف داخل ساختمان، برای ساخت ظروف ، مجسمه های سنگی و دیگر موارد تزیینی استفاده می شود. قیمت روشویه های سنگ مرمر از تمام سنگ ها بیش تر است. ضمن آنکه نیاز به نگهداری و مراقبت بیشتری هم دارد. از این سنگ شکیل برای پروژه های لوکس استفاده می شود.

روشویه های سنگی کریستالی ( چینی)

اگربه دنبال روشویه ای بادوام وسفید با دانه های بلوری درخشان هستید، درانتخاب سنگ کریستال شک نکنید. البته درمیان سنگ های چینی نمونه های تیره ( بعضا سیاه) یا شاله دار و بصورت ترکیبی با زمینه سفید وجود دارد که می تواند نظر شما را به خود جلب کند. مثل چینی پاندا.

سنگ های چینی جذب آب و لک پذیری بسیار کمی دارند و حس طراوات و خنکی فوق العاده ای ایجاد می کنند. علاوه بر روشویه شما می توانید با خیالی آسوده از این سنگ برای دیوارها یا کف حمام و دستشویی نیز استفاده کنید. نگهداری و شستشوی آسان، طول عمر بالا، مقاومت مطلوب دربرابر خش، صیقل پذیری بسیار از جمله محاسن سنگ های چینی است.

روشویه سنگ گرانیت

گرانیت جزء سخت ترین سنگ های ساختمانی است که درصنعت ساختمان برای هرقسمتی قابل استفاده است. جذب آب و لک پذیری حداقلی وبعضا روبه صفر، مقاومت بسیار دربرابر ضربه وخط وخش از بارزترین ویژگی های این سنگ است که آن را مناسب استفاده در قسمت های درتماس با آب کرده است. تنها عیب سنگ گرانیت وزن بالا و سخت تراش بودن آن است. که البته به لطف تکنولوژی این مشکل هم حل شده است. درمیان انواع سنگ نامبرده گرانیت مقاومت بسیارخوبی در برابر مواد اسیدی دارد اما برای دوام هرچه بیشتر نباید از نگهداری درست آن غافل شد.
انواع روشویه لاکچری

بدترین نوع روشویه سنگی کدام است ؟

درست است که روشویه سنگی برتر از دیگرنمونه هاست، اما هر سنگی برای این کار پیشنهاد نمی شود. یکی ازاین سنگ ها تراورتن است. سنگ تراورتن به دلیل جذب آب بالا و لک پذیری بسیار، اصلا پیشنهاد مناسبی برای استفاده در قسمت های مرطوب همچون سرویس های بهداشتی نیست. زیرا به سرعت دچار لک شده و زیبایی اولیه را نخواهد داشت.

سنگ صابون و بازالت ازدیگر سنگ های مقاومی هستند که مناسب چنین کاربردی هستند.اما شاید به دلیل ظاهری، جزء اولویت های اول نباشند.

قیمت روشویه سنگی

همانطور که گفته شد روشویه ها را می توان به صورت یکدست از سنگ یا در ترکیب با متریال دیگر همچون مصنوعات یا فلزات طراحی کرد . نوع طراحی ، ابعاد ، جنس مواد متریال مصرفی ، سفارشی بودن ، حکاکی ، آینه دار بودن ، نوع ساب و… از جمله مواردی هستند که بر قیمت روشویه سنگی تاثیرگذار است.

برای خرید و استعلام قیمت انواع روشویه سنگی با شماره های 03133881111 – 09134496066 تماس بگیرید.
روشویه دوقلوی سنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *