زمانی که تصمیم به انتخاب سنگ مناسب کانتر می گیرید، گزینه های زیادی به این منظور برای شما وجود دارد. شاید محبوبترین سنگ های برای کانتر، سنگ های گرانیت و چینی باشد اما سنگ های دیگری هم وجود دارند که می توانند به زیبایی آشپزخانه شما بیفزایند. یکی از این سنگ ها که کمتر هم در کانتر به کار می رود، سنگ مرمر است. لذا در این مقاله آنچه شما باید راجع به مزایا و معایب سنگ مرمر در کانتر بدانید را بیان می کنیم.

سنگ مرمر چیست؟

سنگ مرمر یک سنگ دگرگونی است که از دگرگونی سنگ های آهکی به وجود می آید و دارای ساختار آهکی است. علاوه بر این سنگی شکننده است به همین خاطر هنگام انتخاب این سنگ باید به دقت به نوع مکان و شرایط محل موردنظر دقت داشت. با این وجود زیبایی بی نظیر آن به خصوص زمانی که صیقل داده شوند باعث محبوبیت آن در بین کارفرمایان و صاحبان ساختمان خاص شده است که به دنبال متریالی مشابه مرمر هستند. اما این سنگ به ندرت برای کانتر و در آشپزخانه استفاده می شود، زیرا این سنگ آهکی است و لک پذیر و علاوه بر این شکننده. با این وجود شاید عده ای به علت زیبایی آن برای کانتر سنگ مرمر را انتخاب کرده باشند لذا در ادامه شما را با مزایا و معایب سنگ مرمر در کانتر آشنا می کنیم. اطلاعات کامل راجع به این سنگ را می توانید در مقاله سنگ مرمر چه نوع سنگی است بیابید.

سنگ مرمر کف

مزایای سنگ مرمر برای کانتر

1.زیبایی کانتر سنگی مرمر:

مهم ترین حسن تمایز کانتر مرمری نسبت به سنگ های دیگر از جمله گرانیت، زیبایی بی نظیر آن است که منحصر بفرد بوده و در هیچ سنگی وجود ندارد. علاوه بر این تنوع رنگی بالای سنگ مرمر خود نیجز یک نوع مزیت به حساب می آید که باعث همخوانی آن با انواع دکوراسیون می شود.

کانتر-سنگ-مرمر

2.ماندگاری بالا

در صورتی که از کانتر مرمر به خوبی مراقبت شود، دوام و ماندگاری بالایی خواهد داشت.

3.طرح و تم رنگی منحصر بفرد

نحوه تشکیل سنگ های اسلب به گونه ای است که شما هیچ دو اسلب مرمری را نمی توانید پیدا کنید که کاملا شبیه هم باشند. لذا این خاصیت سنگ مرمر برای افرادی مناسب است که علاقه دارند همیشه تک و خاص باشند. زیرا در این صورت کانتر ساخته شده از این سنگ تکرار نشدنی است.

4.قابلیت عبور نور سنگ مرمر

یکی دیگر از ویژگی های منحصربفرد سنگ مرمر، قابلیت عبور نور آن است که در هیچ سنگ دیگری وجود ندارد. زمانی که شما پشت سنگ مرمر منبع نوری قرار دهید شفافیت این سنگ باعث نور می شود و رنگ های آن گرم تر و زنده تر جلوه می کنند.

5.یک سبک است

سنگ مرمر یکی از سبک ترین سنگ های طبیعی است و از آنجا که کوپ های استخراجی آن کوچک هستند، اسلب سنگ مرمر کوتاه است.

معایب کانتر سنگ مرمر

1.قیمت بالا

سنگ مرمر سنگی کمیاب و نادر است، به همین خاطر گران قیمت تر از سنگ های طبیعی دیگر است. علاوه بر این هزینه نصب سنگ مرمر و همچنین ترمیم آن نیز بیش از سایز سنگ ها است.

2.شکنندگی سنگ مرمر

سنگ های مرمر متاسفانه شکننده هستند و مانند سنگی مانند گرانیت مستحکم نیست. لذا نیاز به نگهداری بیشتری دارد. علاوه بر این جهت کاهش حذب آب نیز حتما باید ضدآب شود. در غیر اینصورت لک می شود.

3.مقاومت پایین آن در برابر مواد اسیدی

سنگ مرمر سنگ آهکی است که در صورت تماس با مواد اسیدی واکنش داده و تغییر رنگ می دهد.

4.نیاز به نگهداری بالا

کانتر سنگی مرمر برای قسمتهای پراستفاده  مانند اپن آشپزخانه انتخاب خوبی نیست زیرا در این صورت نیاز به نگهداری مداوم دارد و در این صورت هزینه بالایی برای آن باید صرف شود. لذا بهتر است تنها برای میز پیشخوان اماکن لوکس و کم استفاده مانند هتل ها و ساختمان های خاص استفاده شود. که زیبایی از اولویت بیشتری برخوردار است.

مقایسه سنگ گرانیت و مرمر برای کانتر

سنگ مرمر معمولا برای کانتر مناسب نیست اما از نظر زیبایی حرف اول را میزند. علاوه بر این در تماس با مواد اسیدی واکنش نشان می دهد و شکننده است و احتمال شکستن و آسیب دیدن آن وجود دارد. اما گرانیت از نظر ساختاری بهترین گزینه برای کانتر است زیرا از استحکام خوبی برخودار است و هم در برابر مواد اسیدی و رطوبت مقاوم است. جذب آب سنگ گرانیت بسیار کم است. اما از نظر زیبایی و تنوع طرح و رنگ گزینه چندان مناسبی نیست.

کانتر-گرانیت-و-مرمر

نتیجه گیری

با توجه به مطالب بیان شده می توان به این نتیجه رسید تنها در صورتی که زیبایی از مهم ترین اولویت های شما باشد می توانید سنگ مرمر را برای کانتر انتخاب کنید آن هم برای ساختمان های لوکس و خاص که کمتر از آن استفاده شود و یا اینکه برای بدنه نه سطح کانتر. زیرا سطح کانتر بیشتر در معرض خراش و ضربه و رطوبت است و احتمال آسیب دیدن آن بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *