سنگ مرمریت لاشتر از جمله سنگ های مرمریت  محبوب و پرتقاضا علی الخصوص در سطح بین الملل است و دارای دو سورت مشکی و خاکستری است.

در سطح این سنگ رگه های ظریف سفید رنگی در فواصل زیاد نیز دیده می شود.

مرمریت لاشتر در بازار بین الملل با نام پیتراگری شناخته می شود که در واقع خواستگاه اصلی این نام به ایتالیا برمی گردد.

تایل مرمریت لاشتر

در زبان ایتالیایی  pietra به معنای سنگ و gray به معنای خاکستری است و پیتراگری به معنای سنگ خاکستری است. در واقع پیتراگری سنگی خاکستری و ایتالیایی بوده که به مرور زمان استخراج آن از معادن ایتالیا متوقف می شود. اما از آنجا که این سنگ متقاضیان بالایی داشته است، ایتالیایی ها به دنبال سنگی مشابه پیتراگری بودند که به سنگ مرمریت لاشتر موجود در معادن اصفهان برخوردند.

مرمریت لاشتر نیز از همان مرغوبیت و تم رنگی برخوردار بود. البته در بازار جهانی برخلاف بازار داخلی، سورت خاکستری آن از محبوبیت بیش تری برخوردار است.

همچنین یکی دیگر از دلایل محبوبیت این سنگ در بازار بین الملل قیمت پایین آن است. به گونه ای که قیمت تایل پرسلاین آن در بازار خارج با قیمت اسلب آن در بازار داخلی برابر می کند. به همین خاطر است که این سنگ بیشترین سهم صادرات سنگ کشور را به خود اختصاص داده است.

تا به اینجا اطلاعات مختصری از مرمریت لاشتر و تاریخچه آن بیان کردیم.البته اطلاعات این سنگ در صفحه سنگ مرمریت لاشتر به طور کامل بیان شده است.

حال هدف اصلی ما در این مقاله، پرداختن به معرفی سنگ تیشه ای لاشتر است.اینکه چه کاربردهایی دارد؟ فرآیند تیشه ای روی آن به چه روش هایی قابل اجراست؟قیمت لاشتر تیشه ای با دیگر پرداخت های این سنگ چه تفاوت هایی دارد؟و… به تمام این سوالات در این مقاله پاسخ داده می شود. پس با ما همراه باشید تا با یکدیگر به بررسی پاسخ این سوالات بپردازیم.

علاوه بر این در صورتی که پرسش های دیگری نیز برایتان پیش آمد که به آن نپرداخته ایم، به راحتی می توانید به کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را در کمترین زمان ممکن راهنمایی کنند.

مشخصات ظاهری مرمریت لاشتر تیشه ای

مرمریت لاشتر از جمله سنگ هایی به شمار می رود که انواع پرداخت ها از قبیل صیقلی،هوند و…روی آن قابل اجراست. حال از رایجترین پرداخت هایی که روی این سنگ اعمال می شود پرداخت تیشه ای می باشد.

در این نوع پرداخت با وارد کردن ضربه به سطح سنگ، خراش های ناخنی شکلی روی آن ایجاد می شود و همانطور که در مقاله سنگ تیشه ای نیز بیان کردیم به افزایش استحکام سنگ کمک کرده و موجب کاهش لغزندگی آن می شود.

علاوه بر این حدود چند درجه رنگ سنگ را نیز روشن تر می کند.

مرمریت لاشتر تیشه ای

حال مرمریت لاشتر عمدتا به چه روشهایی تیشه ای می شود؟

روشهای انجام پرداخت تیشه ای سنگ مرمریت لاشتر

همانطور که در مقاله سنگ تیشه ای بیان کردیم؛ فرآیند تیشه ای کردن سطح سنگ هم به صورت دستی انجام می شود و هم به صورت ماشینی. حال رایجترین روشی که برای تیشه ای کردن مرمریت لاشتر استفاده می شود، روش دستی می باشد.

علاوه بر این انواع مختلفی از سطوح تیشه ای وجود دارد. به عنوان مثال می توان به یک تیشه،دو تیشه،الگویی،کلنگی و …اشاره کرد. حال مرمریت لاشتر تیشه ای عمدتا به صورت یک تیشه و دو تیشه فرآوری می گردد.

البته در صورت تقاضای مشتری انواع سطوح دیگر مانند الگویی نیز روی آن قابل اجرا است اما متداول نیست.

کاربرد سنگ لاشتر تیشه ای

به طور کلی مهم ترین کاربردهای سنگ مرمریت لاشتر در صفحه این سنگ به طور کامل بیان شده است. حال کاربردهای نوع تیشه ای آن نیز عبارتند از:

سنگ ازاره تیشه ای لاشتر: به عنوان سنگ ازاره در پای بنا به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت به نمای ساختمان

سنگ کف

سنگ پله لاشتر تیشه ای

رمپ بیمارستان ها و پارکینگ ها

قابل ذکر است که این سنگ از سنگ های قدیمی است که در ساخت بناهای تاریخی مانند سی و سه پل و نقش جهان نیز از آن در کف استفاده شده است.

به طور کلی به علت زبری که روی سطح آن ایجاد شده، این نوع فرآوری بسیار مناسب مکان های پرتردد می باشد.

البته هنگام انتخاب این سنگ، توجه به نکات طراحی و همخوانی با دکوراسیون نیز حائز اهمیت است.

کاربرد سنگ تیشه ای لاشتر

قیمت سنگ تیشه ای لاشتر

قیمت انواع مختلف سنگ های تیشه ای با یکدیگر متفاوت است. البته با توجه به مطالبی که در مقاله سنگ تیشه ای بیان کردیم روش انجام فرآیند تیشه ای(دستی یا ماشینی بودن) و همچنین نوع سطح انتخاب شده(یک تیشه،دوتیشه)بر قیمت سنگ مرمریت لاشتر تیشه ای تاثیرگذار است.

کاملا واضح است که قیمت لاشتر دو تیشه به علت پرزحمت تر بودن آن بیش تر است.

همچنین درجه بندی کیفی سنگ نیز در قیمت نهایی این سنگ تاثیرگذار است. زیرا سنگی با درجه سوپر که تیشه شده باشد از کیفیت و مرغوبیت بیش تری نسبت به سنگی با درجه ممتاز برخوردار است.

البته دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت سنگ مرمریت لاشتر تیشه ای نیز عبارتند از:سورت بندی، کیفیت فرآوری ها از جمله دقت در برش و گونیا بودن، ضخامت و ابعاد و…. به عنوان مثال قیمت سنگ ازاره تیشه ای با قیمت سنگ پله تیشه ای لاشتر متفاوت است.

جهت دریافت لیست قیمت ابعاد مختلف این سنگ با کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را در کمترین زمان ممکن یاری نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *