سنگ تایل تراورتن یکی از انواع سایزهای برش سنگ تراورتن می باشد. همانگونه که در مقاله سنگ تراورتن بیان  کردیم سنگ تراورتن یکی از پرمصرف ترین سنگ های ساختمانی است که اخیرا به میزان زیادی در نمای بیرونی اکثر خانه ها به کار می رود. به این منظور به دلایل متعددی مانند هزینه بیشتر و سختی نصب سنگ اسلب تراورتن عمدتا از سایز تایل آن استفاده می شود. این موضوع با نگاهی اجمالی به نمای بیرونی ساختمان های اطراف محل زندگیتان کاملا مشهود است.

سازندگان عمدتا پیش از شروع پروژه ساخت یک ساختمان، در راستای انتخاب سنگ مناسب تحقیق و بررسی های لازم را انجام می دهند. این تحقیقات می تواند شامل بررسی انتخاب نوع سنگ مناسب، انتخاب رنگ مناسب و مکمل دکوراسیون، پرداختها و فرآوری های مناسب فضای موردنظر و.. باشد.

همانگونه که در صفحه سنگ تراورتن بیان شد مناسب ترین سنگ جهت ساخت نما، سنگ تراورتن در ابعاد مختلف تایل،طولی،حکمی و… است.  البته از دیگر سنگ های گرانیت و چینی نیز می توان در نما استفاده کرد اما از سنگی مانند سنگ مرمریت نمی توان در نمای بیرونی استفاده کرد، زیرا سنگ مرمریت در صورتی که در معرض نورخورشید قرار بگیرد؛ به مرور زمان تغییر رنگ می دهد، گزینه مناسبی به این منظور نیست. با این وجود ممکن است عده ای بر حسب سلیقه استفاده کنند. 

اگر تاکنون در انتخاب رنگ سنگ مناسب فضا و دیگر موارد جانبی سردرگم بوده اید ما در این مقاله تمام مسائل کاربردی موردنیاز شما اعم از انواع رنگهای سنگ تراورتن را به صورتی کاملا کاربردی بیان کرده ایم. پس با ما همراه باشید تا در انتهای این مقاله به تمام سوالات شما پاسخ داده شود.

با این وجود در صورتی که پرسش های دیگری برای شما پیش آمد می توانید با شماره های موجود در سایت تماس گرفته تا کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن شما را در این راستا یاری کنند.

سنگ تایل تراورتن در چند رنگ وجود دارد؟

سنگ های تراورتن به دست طبیعت به رنگ های مختلفی به وجود آمده اند. این تنوع رنگ بندی از رنگ های روشن مانند سفید و کرم شروع می شود و به رنگ های تیره مانند قهوه ای و قرمز ختم می شود. به عنوان مثال می توان به تراورتن عباس آباد در رنگ های سفید و کرم، سنگ تراورتن آتشکوه در رنگ کرم روشن، تراورتن خرمایی در ترکیب رنگ قهوه ای، تراورتن قرمز آذرشهر در رنگ های قرمز اشاره کرد.

هم چنین با توجه به اینکه تراورتن یک سنگ طبیعی است نمی توان گفت تنها شامل یک رنگ ثابت می باشد بلکه وجود ناخالصی ها و رگه هایی با رنگ های مختلف، سورتها و ترکیب رنگ های مختلفی حتی از یک نوع سنگ به وجود می آورد. حال در ادامه به معرفی رنگ های مختلف انواع سنگ های تراورتن می پردازیم.

انواع رنگ بندی تایل سنگ تراورتن:

1.سنگ تراورتن کرم

در این دسته سنگ هایی با زمینه کرم،کرم مایل به سفید، کرم تیره و شکلاتی،کرم بژ و کرم مایل به زیتونی قرار می گیرد. حال مثالهایی از سنگ های در این دسته عبارتند از:

سنگ تراورتن عباس آباد

تراورتن عباس آباد دارای سورتهای مختلفی است که تعدادی ازآنها سفید یکدست می باشند و تعدادی نیز کرم روشن. این سنگ همانگونه که در معرفی آن بیان شد گران قیمت ترین و محبوبترین سنگ های تراورتن موجود در بازار می باشد.

 

تکسچر تراورتن عباس آباد2

سنگ تراورتن آتشکوه

تم رنگی سنگ تراورتن آتشکوه سفید مایل به کرم می باشد و مانند تراورتن عباس آباد از گران قیمت ترین و محبوبترین سنگ های ساختمانی به شمار می رود.

سنگ تراورتن آتشکوه
سنگ تراورتن آتشکوه

سنگ تراورتن حاجی آباد

تم رنگی این سنگ نیز کرم روشن تا شکلاتی می باشد که پس از سنگ های کرم ذکر شده در بالا، از جهت محبوبیت و قیمت قرار می گیرد.

 

تکسچر سنگ تراورتن حاجی آباد

سنگ تراورتن ابرکوه

در رنگ بندی سورتهای مختلف تراورتن ابرکوه مانند سنگ تراورتن لوشان، رنگ های کرم،کرم بژ و کرم مایل به زیتونی وجود دارد که از تراورتن های با قیمت مناسب به شمار می روند.

تکسچر سنگ تراورتن ابرکوه

سنگ تراورتن دره بخاری

تراورتن دره بخاری نیز دارای سورتهای مختلفی است که عمدتا دارای ترکیب رنگ های نسکافه ای،سفید مایل به کرم و کرم تیره می باشد. این سنگ نیز از جهت قیمت و محبوبیت در رده های اول انواع سنگ های تراورتن قرار می گیرد که به دلیل تم رنگی روشن و کیفیت بالا از محبوبیت بالایی برخوردار است.

تکسچر سنگ تراورتن دره بخاری

2.سنگ تراورتن گردویی

در این دسته بندی رنگ هایی از قهوه ای تیره و سیلور، تا قهوه ای روشن  وجود دارد. مثالهایی از سنگ های موجود در این دسته:

سنگ تراورتن خرمایی

سنگی با ترکیب رنگ قهوه ای تیره است.

تکسچر سنگ تراورتن خرمایی تکاب

سنگ تراورتن تنه درختی

سنگ تراورتن تنه درختی سنگی با زمینه قهوه ای روشن و طرح چوب می باشد. این سنگ به علت وجود طرح های زیبایی که دارد از محبوبیت بالایی علی الخصوص برای نمای داخلی برخوردار است.

تکسچر سنگ تراورتن تنه درختی آذرشهر

3.سنگ تراورتن قرمز

در این دسته نیز سنگ هایی با رنگ های قرمز،نارنجی، قرمز تیره مایل به قهوه ای  وجود دارد. که در این بین نیز می توان به تراورتن قرمز آذرشهر اشاره کرد.

سنگ تراورتن قرمز آذرشهر

تم رنگی تراورتن قرمز آذرشهر شامل رنگ های قرمز،قهوه ای و نارنجی می باشد و گزینه مناسبی برای نماهای داخلی به شمار می رود.

تکسچر سنگ تراورتن قرمز آذرشهر

4.سنگ تراورتن لیمویی

در این دسته نیز رنگ های لیمویی و زردمایل به نارنجی وجود دارد. در این دسته رنگ نیز می توان به تراورتن لیمویی آذرشهر اشاره کرد.

  سنگ تراورتن لیمویی آذرشهر

تراورتن لیمویی آذرشهر دارای تم رنگی زرد مایل به لیمویی است که در صورتی که در نما به کار برده شود جلوه ای خاص و منحصر بفرد به ساختمان می بخشد. به صورت کلی سنگ های تراورتن آذرشهر از کیفیت و مرغوبیت خوبی برخوردارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *