لیست سنگ های ارزان قیمت در سال 1401 (23 فروردین)

ردیفنام سنگقیمت هر متر مربع
1مرمریت اداوی۱۳۵
2مرمریت گوهره خرم آباد۱۳۰
3مرمریت صلصالی۱۷۵
4مرمریت آباده۱۷۰
5مرمریت خوبسنگان۲۲۵
6تراورتن رامشه۲۲۵
7تراورتن ابرکوه۱۷۵
8تراورتن یزد ( دهشیر)۱۴۰
9تراورتن ورتان۱۳۵
10گرانیت سفید نطنز۱۹۰
11گرانیت سفید نهبندان۲۱۰
12گرانیت خرمدره۲۱۰
13چینی لایبید۱۱۵
14چینی الیگودرز۲۷۰
15چینی ازنا۲۷۰
16چینی نیریز۲۷۰
قیمت ها براساس ابعاد طولی و کمترین قیمت در هر مدل می باشد

اگر به هنگام خرید سنگ ارزان قیمت با لیست بلندی از پیشنهادات کارشناس فروش کارخانه مواجه شدید، کافی است با حفظ خونسردی و به دور از هیجان خرید، به این فکر کنید که آیا علاوه بر قیمت ارزان، کیفیت سنگ هم مناسب است؟ کدام یک از موارد این لیست به جز قیمت کم، مناسب پروژه من می باشد؟
آگاهی از اینکه چه می خواهیم و باید به دنبال چه چیزی باشیم، مهم ترین مساله در خرید سنگ است. خصوصا اگر با محدودیت بودجه مواجه باشیم! این مقاله درست همان چیزی است که لازم دارید. مطالب گردآوری شده در راستای نیاز سنجی ما از مشتریانمان بوده و به طورمیدانی تهیه و تقدیم شما عزیزان شده است. در این پست ضمن اظهار دلایل ارزانی برخی سنگ ها، به معرفی سنگ های مورد استفاده برای هربخش ساختمان پرداخته ایم. امید است با خواندن این پروژه، شما را برای خریدی آگاهانه رهنمون کرده باشیم. پس تا پایان این مقاله همراهمان باشید.

هم اکنون که در حال بازنویسی این مطلب هستم ( فروردین1401) رنج قیمت سنگ های ارزان از کمتر از 200 هزار تومان ( به ازای هر مترمربع) شروع می شود. این رنج شامل تمامی گروه های سنگی نام برده در این مقاله است.

به طور کل فاکتورهای مختلفی در کم شدن قیمت سنگ دخیل هستند، مثل:

  • ظاهرسنگ و میزان ناخالصی ها و مشکلات ظاهری (سورت)
  • جدید بودن سنگ و ناشناخته بودن آن در بازار
  • عدم توازن مناسب درعرضه و تقاضا
  • جنس سنگ استخراجی از معدن
  • فرآوری سنگ (نوع پرداخت سطح، ضخامت و ابعاد، پوشش سطح و مواد مصرفی ارزان، وسط بر بودن سنگ، عدم گونیا بودن، لب پر شدن سنگ، عدم کالیبر و…)
  • تجهیزات کارخانه و بروز بودن دستگاه های ماشین برش و…

عوامل موثر بر سنگ ارزان قیمت

وضعیت کنونی بازار سنگ های ارزان قیمت

سنگ های ارزان و مقرون بصرفه همیشه در رده سنگ های پرمتقاضی بازار داخل بوده وهستند. به خصوص زمانیکه با رشد جمعیت و افزایش انبوه سازی مواجه شود. تصمیمات دولت نیز در این باره نقش بسزایی دارد. مثل رشد تقاضای سنگ در زمان ساخت مسکن مهر. هم اکنون نیزمی توان انتظار داشت که با اجرای پروژه هایی چون مسکن ملی، به منظور کاهش هزینه ها و افزایش قدرت خرید عامه مردم، تقاضا برای سنگ های ارزان بیشتر شود. حال بهتر است به معرفی سنگ های اقتصادی بازار بپردازیم.

معرفی کامل انواع سنگ ارزان قیمت

باتوجه به فاکتورهایی که در ابتدا به آن اشاره شد، سنگ های ارزان را می توان در تمامی گروه های سنگ اعم از گرانیت ، مرمریت، تراورتن و… یافت. حال قصد داریم شما را با چند نمونه از پرفروش ترین سنگ های اقتصادی آشنا کنیم:

سنگ های ارزان قیمت مرمریت

سنگ های مرمریت باتوجه به ویژگی هایی که دارند عموما برای مصارف داخلی ساختمان و اماکن سرپوشیده مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع استفادر از مرمریت ها بهتر است به نمای داخلی محدود شود. مثل کاربردشان برای دیوار و کف ساختمان، راهرو، پارکینگ و…حال از جمله مرمریت های پرفروش و در عین حال ارزان عبارتند از:

برای دریافت اطلاعات کامل درخصوص هریک از سنگ های بالا بروی آن ها کلیک کنید.

سنگ تراورتن ارزان

برای نماهایی که تماما سنگ هستند ( مثل نمارومی ) هیچ ضرورتی به استفاده از تنها یک نمونه سنگ ، آن هم گران قیمت نیست ! در خیلی از ساختمان های چند طبقه ، مهندسین از ترکیب دو سنگ مشابه استفاده می کنند . چرا که دید انسان تا ارتفاع محدودی است و از طرفی تشخیص بسیاری از سنگ های مشابه از یکدیگر بسیار دشوار و حتی غیرممکن است . به همین خاطر در ارتفاعات پایین دست تر از سنگ های برند و در ارتفاعات بیشتر از نمونه های ارزان قیمت مشابه استفاده می شود . با این کارتا حد زیادی در هزینه ها صرفه جویی می شود .

همانطور که می دانید در ایران ، در اغلب موارد برای انتخاب سنگ نما به سراغ سنگ های تراورتن می روند . این سنگ ها به دلیل وجود حفرات بسیاری که در بافت خود دارند ، علاوه بر خاصیت عایق بودن سنگ ( در برابر صوت ، سرما و گرما ) ، چسبندگی بسیار زیادی با ملات داشته و وزن کمتری به ساختمان وارد می کنند .

تراورتن ها تنوع بسیار زیادی دارند ، این تنوع شامل جنس و رنگ ، کیفیت و به طبع قیمت می باشد . به همین خاطرهمیشه پیشنهادات زیادی متناسب با هر سلیقه ای وجود دارد . دراین مقاله سعی کردیم برای خرید سنگ نمای ارزان ، به معرفی اجمالی چندنمونه از پرفروش ترین سنگ های تراورتن کرمی  بپردازیم .

معرفی چند نمونه سنگ نما ارزان قیمت

  •  سنگ تراورتن رامشه

تراورتن رامشه

سنگی با زمینه کرم و یکدست که هاله های کوچک و کمی با رنگ تیره تر از زمینه در سطح سنگ وجود دارد . هرچه سورت این سنگ رو به ضعیف تر شدن می رود ، این هاله ها پهن تر و تیره تر می شوند . تراورتن رامشه علاوه بر کرم ، سورت بژ هم دارد که در زمینه خود هاله های کرمی جای داده است .به طور کل اگر به دنبال جایگزین ارزانی برای تراورتن دره بخاری یا عباس آباد هستید ، می توایند از درجات کیفی بالای این سنگ استفاده کنید .

  • سنگ تراورتن ابرکوه

این سنگ دارای چندین سورت کرم ، کرم بژ ،  شکلاتی و نسکافه ای است که شکلاتی موجدار آن ازجمله پرفروش ترین های آن است . موج های این سنگ به شکل منظمی کنار هم قرار گرفته اند و زیبایی سنگ را دوچندان نموده است . در سورت کرم مایل به بژ تراورتن ابرکوه ، گل های کوچک روشن تر از رنگ زمینه وجود دارد .

  • سنگ تراورتن یزد ( تراورتن کرم دهشیر)

تراورتن یزد

تم این سنگ از کرمی تا بژ است وبزرگترین حسن آن، زمینه یکدستی است که دارد.این مورد بویژه برای کارهایی با متراژ بیشتر به خوبی قابل رویت است. اما در مقایسه با سنگ های مشابهش از خلل و فرج های بیشتری برخوردار است .

  • سنگ تراورتن ورتان

تراورتن ورتان، سنگ نما ارزان قیمت دیگری است که از شرق استان اصفهان استخراج می شود. تم این سنگ کرم تابژ، همراه با هاله هایی تیره تر از زمینه است. تراورتن ماکو وزنجان از جمله سنگ های مشابه آن هستند.

قیمت سنگ تراورتن ارزان از حدود متری 140 تومان شروع می شود. سورت سنگ (میزان پاکی و کم بودن ناخالصی ها ولکه های رنگی، درصد تخلخل، نحوه فرآوری، بازه رنگی و تمایل آن به روشنی) ، جنس سنگ،فاصله از معدن و… از جمله موارد موثر بر قیمت تراوتن ها هستند.

سنگ گرانیت ارزان

سنگ گرانیت از سخت ترین سنگ های ساختمانی و با چگالی بالاست. همین ویژگی موجب کاربرد فراوان این سنگ مستحکم شده است. البته سختی بیش از حد گرانیت ها، موجب مشقت برش آن ها شده است. به طوریکه برای این کار، ضمن استفاده از تیغه های سخت بر، باید زمان بیشتری برای برش هر قطعه از کوپ آن صرف شود. جالبت آن که در گرانیت های مشکی، این سختی در برش بیشتر هم می شود!پس اگر باوجود فراوانی معادن گرانیت، همچنان شاهد قیمت بالای این سنگ ها هستد، تعجب نکنید.

از آنجایی که اغلب کاربرد گرانیت ها برای سنگ کف اماکن عمومی و پرتردد است، بیشترین تقاضا برای سنگ گرانیت سفید است.  به همین خاطر حال توجه شما را به چند نمونه از مقرون بصرفه ترین آن ها جلب می نمایم:

در مقاله مقایسه سنگ های گرانیت سفید به طور کامل به بررسی تفاوت بین این سنگ ها پرداخته ایم.

  • سنگ گرانیت سفید نطنز
  • سنگ گرانیت سفید نهبندان
  • سنگ گرانیت سفید زاهدان
  • سنگ گرانیت خرمدره

انواع گرانیت سفید ارزان قیمت

سنگ چینی ارزان قیمت

سنگ های کریستال چینی را می توان در گروهی بین مرمریت ها و گرانیت ها دسته بندی کرد. این سنگ ها از استحکام و مقاومت مطلوب با جذب آب بسیار کم برخوردارند. به همین خاطر از گذشته تا کنون جزء سنگ های مرغوبی قرار دارند که برای هر قسمت ساختمان اعم از نمای داخلی( کف، دیوار…) و بیرونی قابل استفاده اند. سنگ های چینی آن هم در ابعاد اسلب قیمت نسبتا بالایی دارند. اما با این وجود می توان ابعاد تایل و طولی با قیمت مناسب هم در میان آن ها یافت. از جمله آن ها :

  • سنگی چینی لایبید
  • سنگ چینی الیگودرز
  • سنگ چینی ازنا
  • سنگ چینی نیریز شیراز

کدام سنگ پله ارزان بهتر است؟

دوام، شستشوی آُسان، لک پذیری کم، تراکم بالا، مقاومت فشاری بسیار، مقاومت دربرابر ساییدگی و خراش، زیبایی بصری، تناسب طرح و رنگ سنگ با طراحی داخلی، توجه به محل نصب و نوع کاربری پروژه همیشه عاملی مهم در خصوص خرید سنگ پله و کف بوده است. حال با در نظر گرفتن این موارد و اولویت بندی هرکدام باتوجه به نوع کاربری، انتخاب راحت تر است. یعنی اگر برای محوطه بیرونی است، دوام حرف اول را میزند. اما اگر برای پاگرد داخلی است بهتر است سنگی باشد که علاوه بر دوام، زیبایی هم داشته باشد. البته فراموش نشود که تردد بسیار موجب کثیفی بیشتر سنگ می شسود ونظافت بیشتری می طلبد. پس باید نسبت به لک هم مقاوم باشد. اما اگر برای فضای داخلی ساختمان است، طبیعتا زیبایی بصری حرف اول را میزند.
به طورمعمول برای فضای خارج ساختمان سنگ های تیشه ای و گرانیت انتخاب مناسبی هستند. برای راه پله های داخلی نیز مرمریت انتخاب بله صرفه تری است. یکی از پرطرفدارترین سنگ پله های موجود در بازار سنگ پله گوهره خرم آباد است که از دوام و کیفیت بالایی نسبت به قیمت ارزان سنگ برخوردار است.چند نمونه دیگراز پرفروش ترین سنگ پله های ارزان قیمت عبارتند از :
• سنگ پله آباده
• سنگ پله تیشه ای لاشتر
• سنگ پله جوشقان
• سنگ پله پرطوسی

سنگ ارزان برای کف

خرید سنگ کف نیز همانند پله اهمیت ویژه ای دارد و باید مواردی که درسنگ پله لحاظ می شود برای کف نیز درنظر گرفته شود. درمیان سنگ های ارزان برای کف و پله، به طورمعمول با لیستی از سنگ های گرانیت و مرمریت ها مواجهیم. اما همیشه هم مجبور به انتخاب از این دو گروه نیستیم! چون در کنار این ها می توان به سنگ بازالت هم فکر کرد. بازالت هم به قدر کافی سخت و مستحکم است و هم به فراوانی در پوسته زمین وجود دارد. تنها مشکلی که دارد رنگ تیره و ظاهر خشن آن است که ممکن است برای برخی چندان خوشایند نباشد. با این وجود نمی توان از رشد روز افزون تقاضا برای این سنگ چشم پوشی کرد. چرا که درعین قیمت مناسب، مقاوم است و کاربردهای مختلفی در داخل و بیرون ساختمان دارد. این ویژگی ها در کنار رنگ تیره، این سنگ را بهترین کاندید برای سنگ کف پارکینگ و محوطه کرده است .

3 فکر در مورد “ سنگ ارزان قیمت

  1. یک رهگذر گفت:

    خیلی عالی بود مخصوصا اینکه صداقت در متن و گفتار کاملا مشهود است – تشکر و سپاس

  2. احمد شفیعی گفت:

    مقاله کامل و جامعی بود، ممنوون

    1. ممنوون ازحسن نظرتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *