خانه های ما با سنگ گرانیت غریبه نیستند. چرا که از قدیم تا به امروز این سنگ به طورگسترده در مکان های مختلفی از ساختمان ها به کارمی رود که از جمله آنها می توان به استفاده از آن در سنگ میزپیشخوان آشپزخانه، سنگ روی کابینت و از همه رایج تر سنگ پله گرانیت اشاره کرد. سنگ های گرانیت به دلیل ویژگی های ساختاری از جمله مقاومت بالایی که دارند بهترین گزینه جهت به کاربردن در پله می باشند.

در زیر نمونه هایی از راه پله های ساخته شده از سنگ های مختلف از جمله گرانیت را مشاهده می کنید.

پس از انتخاب این سنگ به این منظور سوالات مختلفی از جمله بهترین سنگ پله گرانیت چیست؟ رنگ و طرح مناسب دکوراسیون کدام است؟ پرداخت مناسب سنگ پله کدام است؟ وسوالات زیاد دیگری از این قبیل پیش می آید که در انتخاب شما تاثیرگذار خواهند بود.

ما در این مقاله به بررسی 4 نمونه از پرداخت های مناسب سنگ پله گرانیت می پردازیم. علاوه بر این شما می توانید برای پاسخ به دیگر سوالات خود به قسمت مقالات سایت ما مراجعه کنید و مقاله موردنظر خود را یافته و مطالعه کنید. علاوه بر این می توانید با تماس با کارشناسان ما تمامی اطلاعات موردنیاز خود را در کمترین زمان ممکن بدست آورید.

انواع پرداخت سنگ پله گرانیت

کوپ سنگ گرانیت پس از استخراج از معادن به کارخانه های سنگبری انتقال داده می شود و براساس نیاز به ابعاد مختلفی برش داده می شود که پله آن یکی از رایجترین آنها می باشد.

علاوه بر این در مراحل فرآوری از دیگر اقداماتی که انجام می شود فرآیند پرداخت می باشد. حال از مهمترین پرداختهایی که روی سنگ گرانیت انجام می شود پرداخت صیقلی،مات،فلیم،بوش همر و….می باشد. ما در این مقاله به بررسی سنگ پله گرانیت در پرداختهای مختلف جهت کمک به شما در انتخاب درست می پردازیم. علاوه بر این در مقاله انواع سطوح سنگ به معرفی انواع پرداختهایی که روی سنگ انجام می شود پرداخته ایم.

انواع سطوح سنگ

انواع سطوح سنگ

1.سنگ پله گرانیت صیقلی

این نوع پرداخت از رایجترین پرداختهایی که به طور کلی بر روی سنگ گرانیت انجام می شود. در این نوع پرداخت سنگ با استفاده از ابزارهای خاصی صیقل داده می شود تا سطح آن بدرخشد.

در این صورت سنگ لغزنده شده و در صورت به کاربردن آن در پله باید اقدامات لازم جهت جلوگیری از بروز حوادث(سرخوردن) به عمل آید.

از جمله این اقدامات می توان به جلوگیری از خیس شدن پله ها اشاره کرد زیرا در این صورت لغزندگی آن بیشتر شده و احتمالا سرخوردن افزایش می یابد.

2. پله سنگ گرانیت هوند یا مات

گرانیت پله مات در واقع همان فرآیند گرانیت صیقلی را طی می کند با این تفاوت که کمتر جلاداده می شود.

با وجود زیبایی بیشتری که گرانیت صیقلی در پله دارد عده زیادی از سازندگان به سمت انتخاب گرانیت مات تمایل پیدا کرده اند. زیرا در این نوع پرداخت سنگ طبیعی تر جلوه داده می شود و هم چنین نقص های موجود در سنگ نیز کمتر نمایان می شود.

در سنگ پله گرانیت مات لغزندگی پله کمتر می باشد ولی مقاومت آن در برابر رطوبت و… کمتر از گرانیت صیقلی است.

3. پله سنگ گرانیت براش(Brushed)

در این پرداخت سطح سنگ صاف اما کمی خشن می شود. که درخشندگی و لغزندگی کمتری نسبت به پرداخت صیقلی دارد.

این نوع پرداخت برای پله ها محیط های بیرونی که دور از باران و رطوبت باشند مناسب است. برای فضاهای خارجی در معرض باران و.. از پرداختهای فلیم و سندبلاست استفاده می شود.

4.پرداخت فلیم

در این نوع سطح سنگ تغییر رنگ داده و زبرو خشن می شود و بهترین نوع جهت به کاربردن در پله های بیرونی می باشد که در صورت تماس با رطوبت، باران نیز لغزنده نمی شود.

با این وجود سنگ های دیگری نیز هستند که در پله از آنها استفاده می شود که در این میان می توان به سنگ مرمریت اشاره کرد.

گروه بازرگانی ایران اسلب پتانسیل بالایی در فراهم آوردن انواع سنگ های گرانیت در ابعاد مختلف از جمله پله را دارا می باشد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر جهت انتخاب سنگ مناسب با کارشناسان ما تماس گرفته تا در کمترین زمان ممکن شما را راهنمایی نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *